Intrebari frecvente pentru obtinerea cardului de gratuitate pentru pensionari

  1. Există un termen limită până la care aceste documente să fie depuse?
          R: Nu a fost stabilit deocamdată un termen limită pentru depunerea documentelor necesare obținerii cardului pentru pensionari. Tocmai de aceea, pentru a evita aglomerarea centrelor de vânzare și a permite altor categorii de călători să își încarce cardurile în mod operativ, STB SA recomandă pensionarilor să depună documentele pentru card la oricare dintre centrele de vânzare, în intervalul orar 10.00-14.00, în fiecare zi.
Până la eliberarea cardurilor, pensionarii vor putea călători în continuare pe baza ultimului talon de pensie și a actului de identitate.

  2. Ce documente sunt necesare pentru obținerea cardului de pensionar?
          R: Sunt necesare trei documente:
- formularul existent pe site-ul STB SA (la adresa de internet http://stbsa.ro/docpdf/Formular%20Gratuitate%20Pensionari.pdf) sau la centrele de vânzare, completat, precum și copii ale:
- talonului de pensie și
- actului de identitate.

  3. Datele pe care le trimit la STB sunt confidențiale. Pe ce temei legal sunt acestea solicitate?
          R: Datele trimise de dvs sunt necesare pentru stabilirea persoanei care beneficiază de acest drept în relația cu Casa Națională de Pensii și este reglementat prin HCGMB 839/2018. Menționam că STB SA este operator de date cu caracter personal și respectă prevederile legale românești în acest sens, precum și Regulamentul U.E. nr.679/2016.
Angajații STB SA au semnat, la rândul lor, un contract de confidențialitate și răspund de păstratrea secretului acestor date, sub sancțiunea reglementărilor în vigoare.

  4. Documentele pentru obținerea cardului pot fi depuse și pe internet/ online?
          R: Nu, din motive de securitate a datelor personale. De pe site-ul STB SA se poate doar descărca formularul, însă acesta trebuie depus la centrele de vânzare, unde primiți număr de înregistrare.

  5. Ce categorii de pensionari sunt așteptați în această perioadă să depună documentele necesare emiterii cardurilor?
          R: În această primă etapă, sunt așteptate la centrele de vânzare, cu documentele necesare, persoanele pensionate la limită de vârstă, cu stagiul complet, urmând ca celelalte categorii de pensionari să fie anunțați în legătură cu procedura utilizată într-o etapă ulterioară, pe care STB o va anunța în mod public.
Până la eliberarea cardurilor, toți pensionarii vor putea călători în continuare pe baza ultimului talon de pensie și a actului de identitate.

  6. Categoriile de pensionari sectoriali (foști angajajați ai SRI, MAI, MApN și altele) pot depune documentele necesare tot în această perioadă?
          R: Nu. Deocamdată, nu există protocoale cu aceste case de pensii, însă în prezent, STB SA face demersuri în vederea extinderii colaborării cu toate casele de pensii.

  7. Pensionarii ITB/ RATB/ STB au deja carduri de transport cu gratuitate. Ei mai trebuie să obțină carduri și să facă demersuri în acest sens?
          R: Nu, persoanele pensionate care au deja un card de transport cu gratuitate nu mai trebuie să facă demersuri pentru obținerea altui card.