Informare

Miercuri, 13 Aprilie 2022,  |   Reacția STB SA cu privire la incidentul din 12 aprilie 2022

 

Regretăm evenimentul petrecut în cursul zilei de ieri, 12 aprilie 2022, pe traseul liniei 335, în stația Șoseaua Mihai Bravu, în care un șofer STB SA a avut o altercație cu un biciclist. Acest incident pune într-o lumină nefavorabilă imaginea companiei și dăm asigurări tuturor călătorilor că scopul nostru nu este acela de a produce disconfort celor care utilizează mijloacele de transport în comun. Dimpotrivă, prin acțiunile pe care le-am desfășurat în ultima vreme dorim să transmitem tuturor beneficiarilor acestui serviciu public mesajul că interesul nostru major este acela de a oferi condiții de transport civilizate, la standarde de calitate, demne de o capitală europeană.

Având în vedere incidentul respectiv și ca urmare a înregistrărilor video ce au apărut în spațiul public, vă informăm că la nivelul STB S.A. s-a declanșat o anchetă internă, pentru stabilirea vinovăției salariatului implicat în incident. Întrucât angajatul este unul dintre șoferii care au participat la greva ilegală din luna ianuarie, având deja o cercetare disciplinară în curs, și ținând cont de gravitatea faptei săvârșite în cursul zilei de ieri, s-a luat decizia desfacerii contractului individual de muncă.

„Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. nu tolerează sub nicio formă comportamentul nepotrivit al salariaților. Pentru a asigura un transport civilizat și de calitate, conducătorii de vehicule sunt instruiți permanent și insistăm pe implementarea unei conduite care să respecte Regulamentul Intern privind comportamentul în traseu. Este adevărat că acest lucru necesită perseverență și timp, dar prin activitățile conjugate ale conducerii, luând întotdeauna în considerare și mesajele venite din partea călătorilor, modificăm eventualele derapaje de comportament ale angajaților.”, a declarat Adrian Criț, Director General STB S.A.

Subliniem faptul că, anual, personalul de mişcare al Societăţii este supus unui control medical, care include şi testări psihologice, iar la ieşirea în traseu, conducătorii de vehicule îşi asumă atât responsabilitatea păstrării integrităţii călătorilor şi a celorlalţi participanţi la trafic, cât şi a vehiculului.

Dat fiind faptul că serviciile oferite de societatea noastră au un mare impact asupra cetățenilor Capitalei, suntem conștienți de importanța factorului uman, în special a angajaților care intră în contact direct cu publicul călător. Ei constituie interfața dintre STB S.A. și beneficiarii serviciilor prestate și sunt, totodată, o componentă importantă a imaginii companiei. Tocmai din acest motiv, acțiunile întreprinse de societate au în vedere îmbunătățirea serviciilor oferite publicului călător.